اطلاعیه ثبت نام دوره تحصیل موفق
مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی ( مقطع خارج عمومی) جهت تامین بخشی از نیازهای ورود به مقطع خارج اقدام به برگزاری یک دوره کوتاه مدت و فشرده (دو روزه) برای طرح برخی از موضوعات و سرفصل های مهم توسط اساتید محترم سطوح عالی و خارج حوزه علمیه نموده است.
ورود به فرم ثبت نام:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الصادق علیه السلام: الْعَامِلُ عَلَى غَیْرِ بَصِیرَهٍ کَالسَّائِرِ عَلَى غَیْرِ الطَّرِیقِ لَا یَزِیدُهُ سُرْعَهُ السَّیْرِ إِلَّا بُعْداً. 

 

درس خارج از مقاطع مهم دروس حوزوی محسوب می شود که فراهم شدن آگاهی ها، پیش زمینه ها، مقدمات لازم آن و همینطور تعیین اهداف آموزشی و فرایند تحصیل آن – که با دوره سطح متفاوت می باشد – نقش بسزایی در ایجاد نتایج علمی مطلوب این مقطع خواهد داشت. 

به نظر می رسد با توجه به صرف اوقات مهمی از فرصت جوانی در این مقطع(معادل هزاران ساعت از وقت مفید زندگی) استفاده بهینه از زمان و بالابردن سطح استفاده از این مقطع، نیازمند صرف اوقاتی متناسب؛ برای مدیریت آن هزاران ساعت می باشد؛ و استفاده از اساتید مبرز جهت شناخت بهترین روش های مطالعه، مباحثه و تقریر نویسی و… برای تحقق اهداف مقطع خارج ضروری می باشد. 

مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی (مقطع خارج عمومی) در جهت تامین بخشی از این نیازها اقدام به برگزاری یک دوره کوتاه مدت و فشرده (دو روزه) برای طرح موضوعات و سرفصل های مهم توسط اساتید محترم سطوح عالی و خارج حوزه علمیه نموده است.

امید است این اقدام زمینه تحصیل موفق تر مقطع خارج را برای طلاب محترمی که در آستانه ورود به این مقطع هستند فراهم سازد.

برخی از سرفصل های دوره عبارتند از:

۱) فرایند تحصیل در خارج ( مطالعه، مباحثه، تقریر نویسی و … ) و تفاوت آن با سطح
۲) انواع روش های تدریس در مقطع خارج (القایی و مشارکتی )
۳) باید ها و نباید های تحصیل در خارج
۴) روش های افزایش بازدهی در دوره خارج
۵) تاثیر مشورت و نظارت اساتید محترم
۶) فلسفه فقه و فقه های مضاف

تذکرات:

۱) ثبت نام و شرکت در این دوره اختصاص به داوطلبان ورود به مدرسه خارج عمومی ندارد.
۲) در این دوره از اساتید مجرب و توانمند سطح عالی و خارج حوزه علمیه مانند اقایان: حسینی نسب، غلامی، ظهیری و …استفاده می شود.

زمان: ۲۱ و ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
پیمایش به بالا