برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام هادی علیه السلام

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی، مراسم سوگواری شهادت امام هادی علیه السلام، ظهر دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ با حضور اساتید، طلاب و کارکنان این موسسه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین مویدی با ذکر این روایت از وجود مبارک امیر مومنان علیه اسلام که: الشَّرُّ کامِنٌ فی طَبیعَهِ کُلِّ أحَدٍ، فإن غَلَبَهُ صاحِبُهُ بَطَنَ، و إن لم یَغلِبْهُ ظَهَر.، به تبیین ضرورت سلوک در راه خدا و مبارزه با شر نفس در زمینه های فردی و اجتماعی پرداختند.
ایشان با اشاره به زودگذر بودن تمامی عناوین دنیا تاکید کردند: بیشترین خوشی ها و ناخوشی های انسانها تحت تاثیر خیالات و تصورات است. طلبه ای که قصد پیمودن راه خدا را دارد نباید تحت تاثیر عناوین ظاهری حوزوی و دانشگاهی قرار بگیرد چرا که این عناوین زودگذر است و آنچه برای انسان می ماند تنها تقوا و عمل صالح است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه خاطر نشان کرد: انسان وقتی در زندگی حضرات معصومین مطالعه میکند میبیند فطرتهای زیادی در زمان امامان شیعه علیهم السلام بیدار شده بود و مسئولیت سنگینی از جهت هدایت امت بر دوش این بزرگواران بود. به گونه ای که هنگامی که بدن مبارک امام هادی علیه السلام را از مدینه حرکت می دهند، مردم مدینه شیونشان بلند می شود. اگر از امام هادی علیه اسلام هیچ چیز برای ما به یادگار نمانده بود جز زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره برای ما کافی بود که نشان دهد وجود قدسی آن حضرت در چه اوجی از قرب خداوندی و مرتبه اعلای کمال انسانی قرار داشتند.
در پایان این مراسم یکی از طلاب محترم موسسه دقایقی به ذکر مصیبت شهادت وجود مبارک امام هادی علیه السلام پرداخت.

تصاویر

آخرین اخبار موسسه

فهرست مطالب

پیمایش به بالا