یحیی صابر
سمت:
معاون نیروی انسانی و پشتیبانی
مقام مافوق:
مدیریت موسسه
وظایف و اختیارات :
امور مالی
- نظارت بر مصرف اعتبارات بودجه جاری و اختصاصی مطابق بودجه های مصوب و قوانین و مقررات مربوط دفتر مقام معظم رهبری
- نگهداری و نظارت بر کلیه حساب های بودجه عمومی و درآمدهای موسسه
- وصول درآمدها و مطالبات و پرداخت حقوق و مزایا و هزینه های مستمر و غیر مستمر و دیون و سایر تعهدات مؤسسه
- کنترل موجودی حسابها ، رسیدگی ، تطبیق و تایید و ثبت اسناد هزینه بر اساس مصوبات مربوط
- تنظیم محاسبات کل و گزارشات عملیات ها و ارسال به مراکز ذیربط
- نظارت بر حفظ ونگهداری اموال منقول وغیر منقول مؤسسه وثبت کامل مشخصات اموال دردفاتروتهیه آمارهای لازم طبق مقررات مربوط
- اعمال مدیریت به کلیه امور مالی و رسیدگی به پیش پرداخت ها ، علی الحساب ها و اسناد و مدارک مربوط و …
- کنترل کلیه اسناد و صورت حساب های مالی و حسابداری مربوط به حقوق و مزایا و کارپردازی و موارد مشابه
- نظارت بر کار دفترهای حساب و سر جمع داری اموال مؤسسه
- ثبت ، طبقه بندی و تلخیص حساب های مالی مؤسسه
- تهیه و تنظیم فهرست شهریه دانش پژوهان جهت پرداخت شهریه
- همکاری با هیأت حسابرسی در صورت لزوم
- نظارت بر مصرف اعتبارات و بودجه جاری و اختصاصی مطابق بودجه های مصوب و قوانین و مقررات مربوط
- نگهداری و نظارت بر کلیه حسابهای بودجه عمومی و درآمدها
- تنظیم محاسبات کل و گزارشات عملیات ها و ارسال به مراکز ذیربط
- ممیزی کلیه اسناد و فاکتور های ارسالی به امور مالی و رفع مغایرتهای احتمالی
- بررسی و کنترل حسابهای موسسه در بانکها و دریافت صورتحسابها و رفع مغایرتهای احتمالی
- انجام امور محوله از سوی مقام ما فوق
بودجه
- طراحی و تبیین مدلها، روشها و قالبهای برنامه های عملیاتی بودجه موسسه؛
- هماهنگ سازی راهبردها، سیاست ها و برنامههای بخشی (مدیریتهای موسسه) در راستای تحقق برنامهها و اهداف راهبردی
- تدوین بودجه سالانه و نظارت بر نحوه تخصیص و ثبت و هزینه کرد آن.
- تهیه گزارش منابع و مصارف موسسه در مقاطع سه ، شش ، نه و دوازده ماهه و ارسال به دفتر مقام معظم رهبری
- ثبت و نگهداری و تنظیم سرفصلهای اعتبارات بر اساس درآمد و هزینه
منابع انسانی
- نظارت بر اجرای امور استخدامی کارکنان موسسه با رعایت قوانین و مقررات استخدامی و صدور احکام از قبیل ( استخدام ، ارتقای رتبه ، سنوات خدمتی ، مأموریت ، مرخصی ها و غیره )
- نگهداری پرونده های استخدامی جاری و راکد و تهیه و جمع آوری آمار و اطلاعات پرسنلی مورد نیاز مؤسسه
- عقد قرارداد خرید خدمت از اشخاص حقیقی و حقوقی
- مراقبت در امر حضور و غیاب کارکنان و تهیه گزارشات مربوط به واحدهای تحت پوشش
- تنظیم برنامه تشکیل کمیته اجرای طبقه بندی مشاغل و ارائه پیشنهاد ها با مدارک و قوانین مربوط
- اجرای مصوبات هیأت رئیسه در خصوص کارکنان مؤسسه عالی فقه
- انجام امور اداری فعالیتهای غیر مستمر در قالب استفاده از کارکنان ساعتی ، پروژه ای و موارد مشابه
- تهیه گزارش های لازم برای ارائه به مقام مافوق
- تهیه گزارشات ماهانه مربوط به ساعت کار ( کارکرد ) نیروهای مؤسسه
- انجام امور مربوط به بیمه کارکنان
- جمع آوری و نگهداری و به روز نگهداشتن اطلاعات و آمار کلیه کارکنان و مؤسسه
- اقدام لازم برای صدور به موقع احکام پرسنلی (کارکنان ، مدیران مؤسسه)