یحیی صابر

 

سمت:

معاون نیروی انسانی و پشتیبانی
 

مقام مافوق:

مدیریت موسسه

وظایف و اختیارات :

امور مالی

  • نظارت بر مصرف اعتبارات بودجه جاری و اختصاصی مطابق بودجه های مصوب و قوانین و مقررات مربوط دفتر مقام معظم رهبری
  • نگهداری و نظارت بر کلیه حساب های بودجه عمومی و درآمدهای موسسه
  • وصول درآمدها و مطالبات و پرداخت حقوق و مزایا و هزینه های مستمر و غیر مستمر و دیون و سایر تعهدات مؤسسه
  • کنترل موجودی حسابها ، رسیدگی ، تطبیق و تایید و ثبت اسناد هزینه بر اساس مصوبات مربوط
  • تنظیم محاسبات کل و گزارشات عملیات ها و ارسال به مراکز ذیربط
  • نظارت بر حفظ ونگهداری اموال منقول وغیر منقول مؤسسه وثبت کامل مشخصات اموال دردفاتروتهیه آمارهای لازم طبق مقررات مربوط
  • اعمال مدیریت به کلیه امور مالی و رسیدگی به پیش پرداخت ها ، علی الحساب ها و اسناد و مدارک مربوط و …
  • کنترل کلیه اسناد و صورت حساب های مالی و حسابداری مربوط به حقوق و مزایا و کارپردازی و موارد مشابه
  • نظارت بر کار دفترهای حساب و سر جمع داری اموال مؤسسه
  • ثبت ، طبقه بندی و تلخیص حساب های مالی مؤسسه
  • تهیه و تنظیم فهرست شهریه دانش پژوهان جهت پرداخت شهریه
  • همکاری با هیأت حسابرسی در صورت لزوم
  • نظارت بر مصرف اعتبارات و بودجه جاری و اختصاصی مطابق بودجه های مصوب و قوانین و مقررات مربوط
  • نگهداری و نظارت بر کلیه حسابهای بودجه عمومی و درآمدها
  • تنظیم محاسبات کل و گزارشات عملیات ها و ارسال به مراکز ذیربط
  • ممیزی کلیه اسناد و فاکتور های ارسالی به امور مالی و رفع مغایرتهای احتمالی
  • بررسی و کنترل حسابهای موسسه در بانکها و دریافت صورتحسابها و رفع مغایرتهای احتمالی
  • انجام امور محوله از سوی مقام ما فوق

بودجه

  • طراحی و تبیین مدل‌ها، روش‌ها و قالب‌های برنامه های عملیاتی بودجه موسسه؛
  • هماهنگ سازی راهبردها، سیاست ها و برنامه‌های بخشی (مدیریتهای موسسه) در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف راهبردی
  • تدوین بودجه سالانه و نظارت بر نحوه تخصیص و ثبت و هزینه کرد آن.
  • تهیه گزارش منابع و مصارف موسسه در مقاطع سه ، شش ، نه و دوازده ماهه و ارسال به دفتر مقام معظم رهبری
  • ثبت و نگهداری و تنظیم سرفصلهای اعتبارات بر اساس درآمد و هزینه

منابع انسانی

  • نظارت بر اجرای امور استخدامی کارکنان موسسه با رعایت قوانین و مقررات استخدامی و صدور احکام از قبیل ( استخدام ،‌ ارتقای رتبه ، سنوات خدمتی ، مأموریت ،‌ مرخصی ها و غیره )
  • نگهداری پرونده های استخدامی جاری و راکد و تهیه و جمع آوری آمار و اطلاعات پرسنلی مورد نیاز مؤسسه
  • عقد قرارداد خرید خدمت از اشخاص حقیقی و حقوقی
  • مراقبت در امر حضور و غیاب کارکنان و تهیه گزارشات مربوط به واحدهای تحت پوشش
  • تنظیم برنامه تشکیل کمیته اجرای طبقه بندی مشاغل و ارائه پیشنهاد ها با مدارک و قوانین مربوط
  • اجرای مصوبات هیأت رئیسه در خصوص کارکنان مؤسسه عالی فقه
  • انجام امور اداری فعالیتهای غیر مستمر در قالب استفاده از کارکنان ساعتی ، پروژه ای و موارد مشابه
  • تهیه گزارش های لازم برای ارائه به مقام مافوق
  • تهیه گزارشات ماهانه مربوط به ساعت کار ( کارکرد ) نیروهای مؤسسه
  • انجام امور مربوط به بیمه کارکنان
  • جمع آوری و نگهداری و به روز نگهداشتن اطلاعات و آمار کلیه کارکنان و مؤسسه
  • اقدام لازم برای صدور به موقع احکام پرسنلی (کارکنان ، مدیران مؤسسه)
پیمایش به بالا