جلسه پرسش و پاسخ طلاب مدرسه تمهیدی با مدیر موسسه عالی فقه

جلسه پرسش و پاسخ طلاب مدرسه تمهیدی با مدیر موسسه فقه و علوم اسلامی پیرامون موضوعات علمی پژوهشی و فرهنگی موسسه در روز سه شنبه 98/10/03 برگزار شد.

در آغاز این جلسه حجت الاسلام و المسلمین صدر حسینی با اشاره به اینکه مجموعه ای مانند موسسه فقه و علوم اسلامی برای پیشبرد اهداف خود حتما نیاز به همراهی فکری و عملی طلاب و فضلای خود دارد اظهار داشت: از جمله راهکارها برای افزایش همفکری و استفاده از نظرات گوناگون در جهت پیشبرد اهداف هر مجموعه برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و بحث و گفتگو است. بنابر این هدف از این جلسه این است که طلاب عزیز پیشنهادات و انتقاداتی که به نظرشان می رسد را در موضوعات مختلف بیان نمایند تا بتوانیم از ظرفیت فکری عزیزان هر چه بیشتر بهره مند شویم.

ایشان سپس به بیان مقدمه ای کوتاه جهت ورود به بحث پرسش و پاسخ پرداخته و با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب موسسه پیرامون لزوم جهت گیری انقلابی اظهار داشتند: از جمله نکاتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب بود مسئله انقلابی بودن و جهت گیری انقلابی موسسه بود. از آنجا که مهمترین رسالت حوزه مسئله پشتیبانی فکری و علمی و معنوی و اخلاقی از این نظام اسلامی و الهی است که به فضل خدا بر سر کار آمده است، بنابر این کسی که این نظام اسلامی را قبول ندارد طبعا حضورش در حوزه و به ویژه در چنین موسسه ای نمی تواند حضور مفیدی باشد اگر نگوییم مضر است.

ایشان افزودند: اعتقاد ما این است که اگر کسی امروز به این تحول عظیم یعنی انقلاب اسلامی باور نداشت حتی برای تصدی امامت جماعت در یک مسجد هم مفید نخواهد بود. چرا که امامت جماعت صرفا نماز خواندن نیست بلکه ارتباط با مردم و تاثیرگزاری بر شرایط و محیط اطراف مسجد در زمینه های دینی و اعتقادی و فرهنگی نیز از وظایف یک امام جماعت است. حال اگر کسی رکن اساسی اسلام که همان حاکمیت دین الهی است را نمی فهمد و یا بد می فهمد چگونه می تواند تاثیر مثبتی بر مامومین و در مرحله بعد مردم محیط اطراف مسجد بگذارد؟

پس از سخنان حجت الاسلام و المسلمین صدر، طلاب مدرسه تمهیدی به بیان نکات، پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون مسائل و مشکلات موسسه پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین صدر نیز ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات طلاب، به پرسش های ایشان پاسخ گفتند. از مهمترین عناوین پرسشهای طلاب میتوان به موضوعات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی تربیتی و اداری اشاره کرد.

 

تصاویر:

پیمایش به بالا