جلسه بررسی اثرات شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

جلسه بررسی اثرات شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی برگزار شد. در این مراسم که ظهر چهارشنبه ۹۸/۱۰/۱۸ پس از نماز ظهر و عصر با حضور طلاب، اساتید و مسئولین موسسه برگزار گردید، رشادت ها، دلاوری ها، مجاهدت ها و اثرات شهادت این سردار محبوب و مردمی مورد تبیین و بررسی قرار گرفت.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صدر با اشاره به معنویت فوق العاده سردار شهید سلیمانی گفت: از جمله دستوراتی که از قرآن کریم و ائمه اطهار علیهم السلام به ما رسیده است مداومت بر ذکر یونسیه و گفتن این ذکر در سجده ها است. ذکری که حضرت یونس علیه السلام در شکم ماهی برای رهایی از ظلمت و تاریکی به خداوند عرضه می کرد، ما نیز برای رهایی از ظلمت نفس و تاریکی عالم طبیعت باید این ذکر را بگوییم. از جمله مسائلی که در سردار سلیمانی مشهود بود این انقطاع از دنیا و رهایی از ظلمت عالم طبیعت بود. در آن فیلمی که از ایشان هست در کنار رودخانه اروند شاید یک ربع ایشان دعا می کند و خدای متعال را به همه­ی مقدسات قسم می دهد و همه را نزد خدا واسطه می کند تا خداوند شهادت را نصیب ایشان بفرماید.

ایشان با اشاره به این مسئله که شرایط پیش آمده شاید در طول تاریخ انقلاب جزو شرایط کم نظیر است افزود: نقطه ای که اکنون به آن رسیده ایم نقطه عطف بزرگی است و انسان می بیند که تدبیر الهی است که در این شرایط خاص دو شخصیت بزرگ از دو کشور ایران و عراق به دست جنایتکار امریکا ترور شوند و خون پاکشان با یکدیگر عجین شود و این اتفاق مبدا یک تحول و یک انقلاب در منطقه بشود.

مدیر موسسه عالی فقه و علوم اسلامی سپس با تبیین استراتژی وتصمیم نظام جمهوری اسلامی در شرایط فعلی عنوان کرد: جایگاه سردار سلیمانی به گونه ای بود که برای نظام اسلامی و جبهه­ی مقاومت نماز عزت و سربلندی بود و هست و این مسئله موجب شد تا جمهوری اسلامی بر سر خون پاک او کوتاه نیاید و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتقام سختی از عاملان این جنایت یعنی امریکایی ها گرفته شود. آنچه در این اتفاق حائز اهمیت است این است که تصمیم نظام بر این قرار گرفته است که در این نقطه کوتاه نیاید و به هر دلیل اگر امریکا مجددا دست به اقدام متقابل بزند تا آخر بایستد.

ایشان با بیان این نکته که ما همواره در طول تاریخ دو نوع اسلام شناسی و نگرش نسبت به مسائل کلان اسلامی داشته و داریم اظهار داشتند: حضرت امام نیز که حرکتشان را آغاز کردند این دو نوع نگرش وجود داشت که گروهی معتقد بودند ضرورتی ندارد در مقابل طاغوت و دشمن قیام کرد و به مقابله جدی پرداخت بلکه می شود با مماشات و نرمش از کنار این مسئله عبور کرد. در حادثه ی اخیر نیز ممکن است عده ای این نگاه را داشته باشند و بگویند ضرورتی ندارد در مقابل این اقدام امریکا عکس العمل محکم وسختی انجام شود. اما در مقابل نگاه بزرگانی چون رهبر معظم انقلاب است که معتقدند در چنین مسائلی باید محکم ایستاد و متناسب با ضربه ی دشمن عکس العمل نشان داد. در واقع چنین وقایعی نقاط عطفی است که خط دو نوع نگاه بنیادین و نگرش و فهم دین و اسلام را از هم جدا می کند.

 

تصاویر:

 

فایل صوتی:

پیمایش به بالا