برگزاری مراسم افتتاحیه برنامه های موسسه به صورت حضوری در خردادماه ۹۹

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری مراسم افتتاحیه برنامه های موسسه به صورت حضوری در خردادماه 99
مراسم افتتاحیه برنامه های حضوری موسسسه عالی فقه و علوم اسلامی پس از دوره سه ماهه برگزاری دروس به صورت مجازی، شنبه 10 خرداد 1399 در نماز خانه موسسه برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صدر مدیریت محترم موسسه با تبریک عید سعید فطر برای طلاب گرامی آرزوی مغفرت الهی کرده و گفتند: خدای متعال را سپاسگزاریم که همه عزیزان را در صحت و سلامت کامل میبینیم و خداوند متعال به ما توفیق مجدد داد تا به صورت حضوری مجددا بتوانیم آن وظیفه خود را در فراگیری معارف الهی و آماده شدن برای خدمت به نظام اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام به انجام برسانیم.
ایشان کنترل بیماری کرونا در کشور را به نسبت کشورهای دیگر که در ابتدا کمتر از ایران مبتلا داشتند اما پس از مدت کوتاهی آمار ابتلا در ایران به نسبت دیگر کشورها رشد کمتری داشت را لطف و عنایت الهی دانستند و این امر را نیازمند شکر گذاری عنوان کردند.
حجت الاسلام والمسلمین صدر افزود: در ایام کرونا اگر چه همه مراکز علمی و آموزشی با موانع مختلفی مواجه بودند اما به لطف الهی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با تلاش و برنامه ریزی منسجم مسئولان و همراهی طلاب گرامی و برگزاری دروس به صورت برخط و نیز فعالیت اساتید و طلاب و برگزاری دروس و بحث های علمی در قالب گروه های مجازی توانست آسیب های این مسئله را به حد اقل برساند و در این زمینه نمره قابل قبولی کسب نماید.

مدیر موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تصریح کرد: با توجه به آغاز حضوری دروس با رعایت جوانب احتیاط در زمینه ی بیماری کرونا ان شاالله برنامه ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد و دوره ی تابستانی را طبق روال تا اواخر مرداد ماه برگزار خواهیم کرد. البته این دوره تلفیقی از برنامه های حضوری و نیز مجازی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدر اظهار داشت: از آنجا که در این ایام با توجه به وجود بیماری کرونا میزان ساعات درسی طلاب محترم از ۱۰ ساعت به ۸ ساعت تقلیل پیدا کرده است لذا فرصت خوبی است تا عزیزان بتوانند از فرصت باقیمانده برای مطالعات مورد نیاز در زمینه های غیر فقهی و اصولی اعم از مطالعات علوم اسلامی و یا مطالعات مورد نیاز روز استفاده نمایند.
ایشان همچنین در پایان از زحمات و تلاش های همه مسئولین و طلاب موسسه که در این چند ماه با وجود مشکلات و موانع زمینه را برای برگزاری منظم دروس و برقراری برنامه های علمی موسسه فراهم نمودند تشکر و قدردانی کردند.

دوره تابستانی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی به صورت حضوری و با نهایت تلاش جهت رعایت دستورات بهداشتی برگزار خواهد شد. از آنجا که فرایند پذیرش و حضور طلاب جدید الورود در موسسه از دوره تابستان آغاز می شود، امسال نیز تلاش بر این بوده است که با وجود مشکلاتی چون گرمای زیاد و محدودیتهای پیش آمده در اثر ویروس کرونا، حتی الامکان حداکثر استفاده مفید را از بازه¬ زمانی تابستان داشته باشیم.
در این دوره، طلاب گرامی علاوه بر شرکت در درس خارج اصول از دروسی چون فلسفه علوم اجتماعی، ولایت فقیه و رهبری در قانون اساسی و قواعد فقهی نیز بهره مند خواهند شد. گفتنی است در طول دوره تابستان طلاب افزون بر دروس مذکور در زمینه ی پژوهش نیز کارگاههایی چون آموزش word ، آشنایی با نرم افزار روش تحقیق و نیز کارگاه روش نگارش عملی را نیز خواهند گذراند. گفتنی است این دوره از تاریخ ۱۴ تیر آغاز و تا ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ادامه خواهد یافت.

همچنین برنامه دوره تابستانی مدرسه خارج تخصصی نیز از ۱ تیر تا ۱۵ مرداد به مدت ۶ هفته برگزار خواهد شد. در این دوره هر کدام از گروهای تخصصی علاوه بر اشتغال به نگارش مقاله سالانه و یا پایان نامه، متناسب با رشته تحصیلی خود یک درس خارج فقه وحداقل ۲واحد درس آکامیک خواهند داشت. از دیگر برنامهای این دوره می توان به آموزش زبان انگلیسی با رویکرد درک مطلب برای طلاب گرامی اشاره کرد.

پیمایش به بالا