جلسه تبیینی مسائل آموزشی و پژوهشی مدرسه سطح عالی

 جلسه تبیینی مسائل آموزشی و پژوهشی مدرسه تمهیدی

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی، جلسه تبیینی مسائل آموزشی و پژوهشی مدرسه تمهیدی، پنج شنبه  ۲۱ آذر۱۳۹۸ با حضور مدیر، مسئول امور پژوهش و طلاب این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین همتیان مدیر مدرسه تمهیدی به بیان روایت نورانی از امیرالمومنین علیه السلام در اهمیت کار و تلاش پرداخته و خاطرنشان کردند: امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: العمل العمل، ثم النهایه النهایه، والاستقامه الاستقامه، ثم الصبر الصبر، والورع، إن لکم نهایه فانتهوا الی نهایتکم. یعنی کار کنید و کار تنها هم کافی نیست بلکه باید آن را به پایان برسانید. سپس در کاری که انجام میدهید باید پایداری کنید و صبر داشته باشید.

ایشان سپس ضمن تبیین و توضیح تقویم آموزشی مدرسه تمهیدی افزودند: امتحانات پایان نیم سال به صورت شفاهی برگزار خواهد شد. تعطیلات پایان سال نیز از ۲۹ اسفند تا ۸ فروردین خواهد بود و بنای مدرسه بر این است که در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیلی نداشته باشیم و دروس را برگزار نماییم. مدیر مدرسه تمهیدی در ادامه با بیان قرار گرفتن یک ساعت از تدریس روزانه ی طلاب در فعالیتهای علمی تصریح کرد: طبق مصوبه ی جدید شورای معاونین موسسه، طلابی که تدریس حوزوی دارند، روزانه یک ساعت از تدریس ایشان بعنوان فعالیت علمی موسسه لحاظ خواهد شد که جمعا در ماه ۲۶ ساعت خواهد شد.

وی همچنین به اختصاص زمانی برای طلاب جهت مطالعه علوم اسلامی خارج از برنامه ی درسی موسسه اشاره کرده و افزودند: از آنجا که مطالعه برخی علوم اسلامی که در برنامه درسی موسسه نیست نیز برای طلاب ضرورت دارد مصوب شد طلاب این امکان را داشته باشند ماهانه تا سقف پانزده ساعت از ساعات فعالیت علمی خود را به مطالعه در موضوعات غیر مرتبط با فقه و اصول مانند فلسفه، تفسیر و دیگر علوم اسلامی بپردازند.

مدیر مدرسه تمهیدی در بخش دیگری از سخنانشان به بیان تفصیلی قواعد و ضوابط سطح بندی طلاب مدرسه پرداخته و ابراز کردند: از جمله برنامه هایی که از سال گذشته در مدرسه به اجرا در آمد مسئله سطح بندی طلاب بود. در این سطح بندی با توجه به ملاک هایی مانند آموزش، پژوهش، انضباط، اخلاق، انگیزه و تلاش، طلاب در چهار سطح عالی، بسیار خوب، خوب و متوسط سطح بندی می شوند. به طلابی که از جهت علمی پایین تر از سطح متوسط اند نیز با توجه به میزان ضعف علمی ممکن است یک نیم سال فرصت جبران داده شود.

در پایان این جلسه طلاب به بیان پرسش ها، پیشنهادات و انتقادات خود از مدیر محترم مدرسه خارج عمومی پرداختند و ایشان نیز به سوالات پاسخ گفتند.

پیمایش به بالا