برگزاری جلسه علمی با حضور پروفسور مسعود درخشان از اساتید برتر اقتصاد

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ، جلسه علمی با حضور پروفسور مسعود درخشان از اساتید برتر اقتصاد با موضوع«تاملی بر مفاهیم و ابهامات نظام اقتصادی سرمایه داری» برگزار شد.

[tabs style=”div” ]
[tab title=”چکیده مطالب” ]

برگزاری جلسه علمی با حضور پروفسور مسعود درخشان

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ، پیرو دعوت دکتر معصومی نیا از اساتید گروه فقه الاقتصاد مدرسه خارج تخصصی، پرفسور مسعود درخشان به صورت ویدیو کنفرانس، جلسه ای را در تاریخ ۲۸ فرودین ۱۴۰۰ برگزار کردند.

در این جلسه که با شرکت طلاب فقه الاقتصاد دوره اول و دوم برگزار شد، پرفسور درخشان ضمن ارائه تاریخچه مختصری از پیدایش سرمایه داری بر این مطلب تاکید ورزیدند که مفهوم «سرمایه داری» نارسا بوده و در اثبات تعارض نظام سرمایه داری با نظام اقتصاد اسلامی قابل استفاده نیست.

طرفداران این نظام برای غلبه بر رویکردهای مقابل و اشکالات مطرح شده به تدریج اصطلاح «اقتصاد علمی» یا «علم اقتصاد» را به کار بردند و چون «علم اقتصاد» به لحاظ ماهیت و روش، ریاضی است پس فاقد مبانی ایدوئولوژیک است.

ایشان در ادامه به شکل گیری اندیشه های مارکس و تعریف او از نظام سرمایه داری پرداخته و به برخی از چالش های پیش روی اقتصاد اسلامی اشاره کرده و در انتهای جلسه به برخی از پرسش ها، پاسخ دادند.

[/tab]
[tab title=”گالری تصاویر” ]

[/tab]
[/tabs]

پیمایش به بالا